Queen of Ad

Her bir saniyesi bu kadar maliyetli bir işin, her karesinde gizli bir püf noktası var. Dökülenler, yansıyanlar, değişen mekanlar, saniyelerle hesaplanan eylemler, açılar, renkler ve durmadan gelişen bir teknoloji. Görüntü yönetmeni için reklam filmi demek hep yeni bir keşif mi yoksa deneyimlerle çıkılan bir yol mu?

BLOG

PÜF NOKTASI

Her bir saniyesi bu kadar maliyetli bir işin, her karesinde gizli bir püf noktası var. Dökülenler, yansıyanlar, değişen mekanlar, saniyelerle hesaplanan eylemler, açılar, renkler ve durmadan gelişen bir teknoloji. Görüntü yönetmeni için reklam filmi demek hep yeni bir keşif mi yoksa deneyimlerle çıkılan bir yol mu?

İkisi de… 

Her çekim aslında bir meydan okumadır. Proje başında önce satır aralarını okumak, tarif edilemeyenleri anlamak gerekir benim için. Sanırım dışarıdan bir gözlemcinin tahmin edilebileceğinden daha karmaşık bir süreç bu. O güne kadar yanınızda getirdiğiniz temel entelektüel birikimden başlayıp, geçmiş iş deneyimlerimizle harmanlayıp, yeni teknolojileri de hesaba katıp bir yol haritası çıkartmak gerekir. Söylenenleri ve söylenmeyenleri anlayıp, değerlendirip, hedef belirleyerek bunları malzeme listelerine, elle tutulur tasarımlara dönüştürmek, ters gidebilecek etkenleri en aza indirip buna rağmen alternatifler de düşünmek işimin bir parçası. Buraya kadar her şey planlanmış bir yol olarak görülebilir. Bundan sonrasında çekim alanına çıktığımızda birlikte çalıştığımız ekibin katkıları ile oluşan sinerji ile bireysel olarak hayal etmekte güçlük çekebileceğim başarılar yakalayabiliriz. Herkesin işini iyi yapmasının sonucunda vardığımız noktaya geliş süreci keşif olarak adlandırılabilir. Pek keyiflidir doğrusu…

Doğan Sarıgüzel

Görüntü Yönetmeni

Blog